Από το 1990

Μαγνήσιο, ένας φυσικός μας σύμμαχος!

2021-03-06

Είναι βασικό συστατικό των οστών και των δοντιών.

Ωστόσο είναι επίσης σημαντικό :

Στην ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος (το φυσικό ηρεμιστικό)

Στο μυϊκό (απαραίτητο για τη χαλάρωση του μυ ως ανταγωνιστής του ασβεστίου που προάγει τη μυϊκή σύσπαση, άρα προφυλάσσει από τις επικίνδυνες «κράμπες»)

Αποτελεί ρυθμιστή της αρτηριακής πίεσης (όπου μαζί με το κάλιο συντελεί στην αγγειοσύσπαση), του ηλεκτρικού συστήματος της καρδιάς (πρόληψη αρρυθμιών)

Μειώνει την πηκτικότητα του αίματος, ενώ σε κυτταρικό επίπεδο συμμετέχει στην ομαλή αντιγραφή του DNA και στην σύνθεση του RNA.

Διατροφή

Σε φυσιολογική διατροφή υγιούς ατόμου η έλλειψή του θεωρείται σχετικά σπάνια και εμφανίζεται συνήθως με ταχυπαλμίες, νευρικότητα, πόνους στις αρθρώσεις, κράμπες και εύκολη κόπωση. Οι αθλητές-τριες αντοχής (π.χ. μαραθώνιος) παρουσιάζουν σημαντική μείωση στο αίμα τους μετά την άθληση κυρίως λόγω της εφίδρωσης, άρα εφιστάται ιδιαίτερη προσοχή όταν η θερμοκρασία είναι υψηλή.

Επίσης όταν υπάρχουν προβλήματα στο μυϊκό σύστημα, ή λόγω διουρητικών (άρση βαρών, πυγμαχία κ.λπ.), ή ακόμη και λόγω αυστηρών ολιγοθερμιδικών διαιτών (ρυθμική, ενόργανη, ιππασία κ.λπ.). Υπερβολική δόση συνήθως προκαλεί διάρροιες (το γνωρίζουν πολύ καλά οι δυσκοίλιοι - ες ως «γάλα μαγνησίας»).

Πηγές

Πλούσιες πηγές του αποτελούν οι ξηροί καρποί (κολοκυθόσποροι, αμύγδαλα, σουσάμι, λιναρόσπορος, καρύδια, φιστίκια κ.λπ.), τα δημητριακά πρωινού (μούσλι, βρώμη, στάρι, σίκαλη, κριθάρι κ.λπ.), τα γαλακτοκομικά (τυρί, γιαούρτι, γάλα κ.λπ.), ο κολιός, τα ρεβίθια, το ψωμιά ολικής άλεσης, το σπανάκι, κ.λπ.

Εχθροί του είναι η έντονη σωματική άσκηση-εργασία, το άγχος, τα διουρητικά φάρμακα, το λίθιο και φυσικά οι στερητικές - έντονα υποθερμιδικές δίαιτες.

Κάτι που δεν είναι ευρέως γνωστό, είναι ότι αν κάποιος-α ασθενής έχει υποκαλιαιμία, πρέπει οπωσδήποτε να ελεγχθεί αν υπάρχει και έλλειψη μαγνησίου (υπομαγνησιαιμία), καθώς αυτό το εύρημα μπορεί να είναι βασική αιτία υπέρτασης.


ΤΣΙΛΙΜΙΓΚΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

Διατολόγος, Συγγραφέας Διαιτολογικών βιβλίων, SCOPE (Ειδικός στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας πιστοποιημένος από τη WOF), με μετεκπαίδευση στη Λιπιδιολογία, στην πρόληψη καρδιαγγειακών & μεταβολικών νοσημάτων, μέλος της Ελλ. Ετ. Αθηροσκλήρωσης, EAS, WOF, Ελλ. Ιατρικής Ετ. Παχυσαρκίας.

Αντιπρόεδρος Ελλ. Ερ. Ινστ. Επιστημον. Διατροφής Αθλητών και διευθυντής της επιχείρησης «Η ΥΓΕΙΑ». e-mail: tsilidiet@yahoo.gr, face book - messenger: Μιχάλης Τσιλιμιγκάκης, site: www.tsilidiet.gr, www.hugeia.gr, www.tsilibooks.gr


ΔΕΣ ΕΠΙΣΗΣ